Ga naar de inhoud

Hoe mobiele apps de telecomsector ten goede komen


1
Of uw zakelijke onderneming nu tot de detailhandel, de entertainmentsector, het onderwijs of de telecommunicatie behoort, robuuste en schaalbare toepassingen vormen de toegangspoort tot ongeëvenaarde groei en ontwikkeling. Omdat een meerderheid van de consumenten elke cruciale actie uitvoert met zijn / haar mobiel, vinden bedrijfseigenaren en ondernemers het steeds belangrijker om te investeren in de ontwikkeling van mobiele apps.

Laten we eens kijken naar de statistieken voor een volledig overzicht van het belang van mobiele apps voor bedrijven.

Tegen 2019 zullen de inkomsten uit mobiele diensten $ 1,1 biljoen bedragen. Dat is tenminste wat betrouwbare statistieken te zeggen hebben. Net als verschillende andere industriële sectoren is de telecomsector niet nieuw voor mobiele apps. Sommige bedrijven die in deze sector actief zijn, weten echter totaal niet wat mobiele apps voor hun bedrijf kunnen betekenen.

Laten we eens kijken hoe mobiele applicaties kunnen zorgen voor een betere dienstverlening en klantbetrokkenheid voor telecombedrijven.

Ongeëvenaarde klantenservice

Als u een van die belangrijke spelers op het gebied van telecommunicatie bent, is investeren in de ontwikkeling van mobiele apps het beste wat u kunt doen. Telecombedrijven met service-informatietoepassingen boeken enorm succes door hun diensten en oplossingen dichter bij potentiële klanten te brengen.

Door feature-rijke en zeer schaalbare apps te bouwen, kunnen eigenaren van telecombedrijven klanten een uitgebreid overzicht van hun services bieden. Potentiële klanten zullen het gemakkelijker vinden om naar uw diensten te zoeken en informatie te krijgen over nieuwe lanceringen. Enkele van de uitzonderlijke functies die het waard zijn om in uw app te integreren, zijn onder meer:

  • Service galerij
  • Productondersteuningsopties
  • Afbeeldingen en video’s
  • Bedrijfsinformatie
  • Feedback formulieren

Effectieve rapportageoplossingen

Of u nu rapporten verzendt naar uw waardevolle klanten of uw managers, rapportage zal altijd een integraal onderdeel zijn van telecommunicatieactiviteiten. Een robuuste rapportagetoepassing helpt u bij het maken van boeiende rapporten, waardoor de bereidheid van uw leidinggevenden en klanten om ze te lezen toeneemt.

Mobiele apps zullen worden geleverd met unieke kenmerken en functionaliteiten die het invoeren, extraheren en rapporteren van gegevens gemakkelijker dan ooit maken.

Gestroomlijnde verkoopondersteuning

Naast het bieden van voordelen op consumentenniveau, zullen zeer functionele mobiele apps ook de samenwerking tussen uw werknemers bevorderen. U kunt investeren in een krachtige app voor verkoopondersteuning en uw verkooppersoneel helpen bij het pitchen van de juiste aanbiedingen, op een interessante en visueel aantrekkelijke manier.

Een verkoopondersteuningsapp is ook handig als uw verkoopmedewerkers snel informatie nodig hebben over het verkoopbeleid van uw bedrijf. Hiermee voorkomt u dat u alleen sim only abonnementen verkoopt. De volgende functies in uw verkoopondersteuningsapp zullen deze interessanter en boeiender maken.

  • Video- en afbeeldingengalerij
  • Verkoopformulieren
  • Formulieren voor het genereren van leads
  • Vergelijkingen tussen concurrenten

Uitdagingen aangaan en crisis oplossen

Er gebeuren geen ongelukken met voorafgaande meldingen. Ongeacht de aard van de noodsituatie, uw personeel moet bereid zijn om de uiterst cruciale taken uit te voeren. Het is hier dat toepassingen voor crisismanagement zeer gunstig blijken te zijn voor bedrijven. Met een unieke directory-functie bieden deze apps snelle en directe toegang tot alle belangrijke contacten. U kunt direct contact met hen opnemen en zo verdere debacles voorkomen.

Conclusie

Interactieve en intuïtieve bedrijfstoepassingen zorgen voor enkele van de grootste voordelen voor telecombedrijven. U kunt een betere dienstverlening garanderen door uw bedrijf app-ready te maken. Zo ook heeft Vodafone recentelijk een nieuwe versie van hun mobiele app geintrodudceerd.